Jaké jsou hlavní SEO trendy v roce 2017

Kde jsou ty zlaté časy každého SEO konzultanta, kdy stačilo chytře opakovat vybrané klíčové slovo v textu. A výsledek se obvykle dostavil, protože Google nebyl z nejchytřejších. Ty časy jsou ovšem dávno pryč a SEO techniky už dávno nejsou jenom o správném titulku a dobré struktuře stránky. Jaké jsou trendy v SEO, které budou hýbat Internetem v roce 2017?

Dobré SEO je o tom, že se musíme v pelotonu udržet před ostatními. Všechny weby z našeho niché soutěží o pozornost a jen ti nejlepší mají šanci na dobré umístění. Stejně jako ve sportu, existuje pouze jedna první pozice ve výsledcích vyhledávání. A cílem je ji obsadit na široké spektrum různých klíčových slov. O tom je SEO v roce 2017.

Je fajn mít na paměti, že SEO je vždy o spekulacích, předpokladech a testování výsledků. Nikdy neplatí, že má někdo 100% pravdu. A také neplatí, že co funguje dnes, bude fungovat i zítra. Google neustále mění svůj přístup, aby si zajistil, že míra manipulace nepřesáhne rozumnou mez.

Každý rok se objeví nová předpověď, že SEO už není potřeba, že už stejně nefunguje. A přesto, SEO je tu stále s námi a dobře se mu daří. Optimalizovat web se totiž stále očividně vyplatí, pokud víme, do čeho chceme opravdu investovat.

Klíčová slova v kontextu

Google je každý rok lepší v tom, aby posoudil, v jakém kontextu se klíčová slova nacházejí. Kreativní psaní je tedy důležitější, než záplava klíčových slov. Google se naučil posoudit, o čem daný text je. Z mechanického počítače výskytů se stal vcelku edukovaným čtenářem, který dokáže doporučit tu nejlepší knihu.

Google se už nedívá na web jako na soubor jednotlivých stránek, ale sleduje jejich vzájemné propojení a souvislosti. Tím se automaticky vylučují weby, které pokrývají široké spektrum různých témat. Miluje, když se pár tématům věnuje web do hloubky.

V roce 2017 tedy bude důležitější, jaký obsah se na webu objeví a v jakém kontextu. Klíčová slova jsou stále důležitá, ale musí být ve správném kontextu. Musí se vyskytovat v souvislostech, které Google očekává. A nadále bude platit, že pro masová média bude důležitý povrchní obsah, který bude mít vysokou čtenost a sdílenost.

Originalita a důvěryhodnost

Fake news budou velké téma roku 2017. Žádná technologická firma si nebude moci dovolit je ignorovat. Není možné dál celé téma bagatelizovat a spoléhat se na to, že na Internetu jde všem jenom o pravdu a svobodu slova. Naopak, jsou tu tací, kteří dokáží svobodu slova zneužít. A SEO bude muset reagovat, aby se nezapletlo.

Choroba dlouhých textů bude stále pokračovat. Google dal jasně najevo, že delší články jsou lepší než ty krátké. Bohužel to nevedlo k tomu, že by se zvedla kvalita. Jen se prostě text mnohdy vyplní slámou.

Je to dokonce v konfliktu s tím, že víc hledáme mobilně. A jak známo, na mobilu si knihy moc nečteme, na dlouhé články to není to pravé zařízení.

Surfujeme a hledáme mobilně

Každý web se dnes musí optimalizovat pro mobil. SEO pro mobilní telefon musí mít přednost před desktopem. Většina surfování se dnes už děje mobilně. A to i v České republice, kde jsme na tom s datovými tarify hodně mizerně.

Google si dává hodně záležet, aby mu tento vlak neujel, když si nechal ujít dominanci v sociálních médiích. Hodně tlačí na to, aby weby poskytovaly kvalitní verzi pro mobilní telefony a zvýhodňuje stránky, které splňují všechny standardy.

Pro SEO konzultanty to znamená, že každý web musí být striktně dobrý hlavně pro mobily. A až potom přijde na řadu desktop.

Facebook je Internet

A nakonec je tu ještě nemoc, se kterou si SEO neporadí. Internet se pro mnohé uživatele smrskl na Facebook. Považují jej za ten Internet a do nějakého hlubšího zkoumání webu se nepouštějí. Co není na Facebooku, to pro ně neexistuje.

To ovšem dělá život těm mimo Facebook mnohem složitější, a proto je potřeba, aby se SEO zaměřilo i na oblast sdílení v sociálních médiích.