Cíle pro říjen – prosinec 2016

Každý začátek je těžký, protože je tak snadné udělat chyby, které se následně těžko opravují. Proto je tak důležité neběžet na začátku příliš rychle, aby se ze sprintu nestal rychlý pád z útesu. Každý projekt na webu cíle potřebuje a první cíle by měly spíše osahat prostředí, abychom se lépe trefili v dalším období.

Je snadné mít velké oči, a proto bude lepší držet se víc při zemi. Udělal jsem si také první zjednodušení, oněch 90 dní si převádím na tři měsíce, abych nemusel přemýšlet, kdy období začíná a končí.

Tohle jsou moje první cíle pro prvních 90 dní:

  1. Publikovat alespoň 20 článků za dané období;
  2. Z toho publikovat alespoň 3 články nad 2 000 slov za dané období;
  3. Doplnit alespoň 50 zajímavých zdrojů do Feedly;
  4. Jasně sestavit publikační kalendář a připravit ho k použití do dalších 90 dní;
  5. Mít na konci období alespoň 10 návštěv z Google denně (průměrně);
  6. Posunout se s vyhledáváním „prázdná krabice“ na první stránku výsledků.

První cíl slouží k tomu, abych se donutil se webu pravidelně věnovat. Na druhou stranu, netuším, kolik času mi zabere napsat jeden článek. Je to hodina nebo jsou to spíše dny? Zejména s poruchou pozornosti, kterou dnes trpíme prakticky všichni. 20 článku za měsíc nezní ambiciózně, ale stále je to téměř 7 článků za měsíc.

Druhý cíl je tu proto, abych si ověřil, zda dlouhé články fungují lépe než krátké. Napsalo se o tom hodně, ale já chci mít jistotu, že taková časová investice se v dlouhodobém horizontu opravdu vyplatí. Napsat totiž dlouhý článek, který je skorem jako kratší povídka, to opravdu bolí.

Bez inspirace to nejde. Kreativní opisování je základ blogování, stejně jako umělci od sebe taky opisují a občas dokonce i malinko kradou. Třetí cíl je o tom, abych dal do pořádku moje Feedly. Ano, mám v tom trochu binčus a zaslouží si to lehké urovnání.

Publikační kalendář je extra důležitá záležitost. Hodně pracuju a večer jsem už dost unavený. Sestavit si dobrý plán, jak budu psát články na blog, je základ. A musím si zkusit různé přístupy. A vybrat si ten, který mi bude vyhovovat. Proto je tu ten čtvrtý cíl.

Pátý cíl je o tom, aby se blog líbil Google. A na konci období dokázal dodávat alespoň 10 návštěv denně. Počítáno průměrně, aby mi to nekazily víkendy, že? Nevím, jestli se mi tenhle cíl podaří naplnit, ale budu se snažit.

A poslední je o tom, abych se v doménou posunul na první stránku ve výsledcích. Teď je to 4. nebo 6. stránka a doufám, že budu na první (stránce).

Zatím nemám žádný cíl v sociálních médiích, jejich čas teprve přijde, až bude co propagovat.