3 SEO chyby, které spolehlivě zabijí nový web

Nový web to má dnes s návštěvností horší, než to bývalo v minulosti. I nová stránka měla dříve větší šanci začít okamžitě bodovat ve výsledcích vyhledávání. Google ovšem lehce upravil pravidla hry. Dnes platí, že trpělivost růže přináší. Bohužel, často nás mezitím opustí naše nadšení, protože nevidíme žádné pořádné výsledky. Jen se po nás chce trpělivá práce, ale nevíme, jestli to ponese sladké ovoce. To je dnes i největší výzva pro SEO.

Ohrozit nás mohou i 3 nejhorší SEO chyby, které můžeme v panice udělat. Málokdo totiž vydrží několik měsíců nereagovat na signál, že právě můj web Google naprosto ignoruje, i když jsou moje stránky lepší, než konkurence, která boduje mnohem lépe. Co nás konkrétně ohrožuje?

3 nejhorší SEO chyby pro nový web jsou:

  • netrpělivost;
  • nedostatek skvělého obsahu;
  • uzavřenost, nejasná struktura a nekonzistence.

Netrpělivost aneb až moc horká hlava

Internet nikdy nebyl prostředí, kde by se vyplácela trpělivost. Většina velkých příběhů se zrodila přes noc. Naopak, titěrná práce si nikdy cestu na první stránky Forbesu nenašla. Internet je o tom, že něco zazáří jako supernova. Možná to i rychle zhasne, ale většinou to za sebou nechá pár lidí, kteří slušně vydělali. A mohou najednou dávat rady ostatním. A proto jsme netrpěliví, když na webu něco nového začneme. Čekáme, že i nás zasáhne onen efekt supernovy.

Jenže, supernov ve vesmíru také není mnoho. Je to jev výjimečný, ale nás občas lenost Googlu svede k tomu, abychom se snažili webu nestandardně pomoci. Jsou totiž SEO techniky, které Google považuje za fér. A pak jsou přístupy, které vyhodnocuje jako nekalou soutěž. A tu tvrdě trestá a obvykle proti neexistuje žádná možnost obrany.

Často se snažíme ovlivnit přirozený vývoj relativně nepřirozeným způsobem. Google počítá s tím, že nový web nemá mnoho zpětných odkazů. A pokud se jich najednou objeví desítky a navíc je v nich obsažené i přesně vybrané klíčové slovo, tak se web dostane do hledáčku. Ztratí důvěru, své pozice a Google je velmi opatrný v tom, aby web vrátil mezi ty důvěryhodné.

To samé platí i o tom, když se na webu najednou objeví tisíce stránek, které si navíc mohou být i hodně podobné. I v takovém případě ztratí web důvěru a dlouho trvá, než mu začne Google opět věřit.

Tady platí, že trpělivost růže přináší. Platí, že lež má krátké nohy a podvádět se prostě nemá. Nikam to nevede, protože Google na to stejně přijde.

Na webu je příliš málo originálního obsahu

Na začátku není na žádném webu moc obsahu, na který by šlo odkázat. Není tam ani moc obsahu, ve kterém by šlo něco vyhledat. A přesto čekáme, že Google bude dělat zázraky a pošle naším směrem nějakou tu směroplatnou návštěvnost.

Musíme se smířit s tím, že web není na začátku důvěryhodný a Google potřebuje čas, aby si na web vytvořil názor. Musí konzistentně sledovat, že na webu přibývají články a mají společná témata, která se logicky řadí do větších celků.

Nejhorší je rozmáchnout se příliš do široka a vybrat si několik témat, která spolu nijak nesouvisí. Nikdo asi nebude chtít sledovat web, na kterém se řeší pěstování zeleniny a auta Mercedes. V Mercedesu asi nikdo zeleninu na farmářský trh nevozí, že?

I tady platí, že se musíme držet své zvolené obsahové strategie a musíme být trpěliví. Často se stane, že nějaký článek zazáří a budou pro něj fungovat sociální média. Sdílení funguje okamžitě, klidně i pro jediný článek, pokud je výborně napsaný. Jen Google se chytne o něco později. Pro některé weby nikdy.

Uzavřenost, skrývání a nejasná struktura webu

Google si dnes buduje důvěru tak, že se snaží propojit všechny střípky do ucelého obrazu. Pokud se snažíme informačně uzavřít a na webu vládne chaos, tak si vyhledávač nikdy nesestaví celkový pozitivní obrázek webu. A na pozicích ve výsledcích vyhledávání to bude sakrametsky poznat.

Od samého začátku musíme na webu udržovat jasnou strukturu, kdy se hlavní témata dělí do detailnějších rozpracování a vše je mezi sebou logicky propojené. Struktura musí být pro návštěvníka i Google jasně viditelná.

Nemá cenu skrývat svou identitu a neuvádět žádné kontakty. Je jasně prokázané, že stránky, které se jasně hlásí ke svým majitelům a jak je kontaktovat, mají u Google jisté malé plus, které se v klíčových momentech zásadně počítá.

Takže celý úspěch nového webu není jenom o jasné SEO strategii, které nám pomohou se vyhnout začátečnickým chybám. Je to o tom, že víme, jaký obsah na webu bude. A konzistentně na tom každý den pracujeme.